Europejski rynek personalizowanych upominków ma się dynamicznie rozwijać w ciągu najbliższych 12 miesięcy

Montaż różnych spersonalizowanych produktów  
  • Przewiduje się, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy rynki personalizowanych upominków w Niemczech, Włoszech, Francji, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii osiągną wartość ponad 1 miliarda euro.
  • Typowy europejski konsument jest skłonny wydać dodatkowe 12% na prezenty, które zawierają element personalizacji.
  • Najpopularniejsze personalizowane prezenty to akcesoria i biżuteria, odzież i ubranka dla dzieci oraz książki.
  • Najważniejszym czynnikiem decydującym o zakupie spersonalizowanych prezentów jest fakt, że są one wyjątkowe i nie można ich kupić prosto z półki.
  • Najpopularniejszymi miejscami zakupu spersonalizowanych prezentów są sklepy na głównych ulicach z ofertą personalizacji


Zgodnie z wynikami europejskiego badania Roland DG, w którym wzięło udział ponad 5 000 kupujących, europejski rynek personalizacji przeżyje rozkwit w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Przewiduje się, że rynki personalizowanych prezentów w Niemczech, Włoszech, Francji, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii osiągną każdy z osobna wartość powyżej 1 miliarda euro, przy czym rynek niemiecki osiągnie wartość 2,7 miliarda euro, a rynek włoski 2,2 miliarda euro.

Według zebranych danych, typowy europejski konsument jest gotów wydać dodatkowe 12% na prezenty, które mają element personalizacji, jak np.. dodanie imienia, osobistej wiadomości lub zdjęcia. Najpopularniejsze kategorie dla tych, którzy przewidują zakup spersonalizowanych prezentów to akcesoria i biżuteria (38 proc.), odzież i ubranka dla dzieci (28 proc.) oraz książki (26 proc.).

Najważniejszym czynnikiem skłaniającym do zakupu jest fakt, że są one wyjątkowe i nie można ich kupić od ręki (wybrało go 32 procent respondentów), a zaraz za nim plasuje się fakt, że spersonalizowane prezenty są bardziej przemyślane (wybrało go 29 procent respondentów). 

Sklepy przy głównych ulicach były najbardziej prawdopodobnymi miejscami zakupu spersonalizowanych prezentów dla 20 procent respondentów, podobnie jak lokalne firmy oferujące możliwość personalizacji na miejscu (17 procent). Ponieważ od początku pandemii wiele marek i konsumentów przestawiło się na e-handel, 15 procent respondentów stwierdziło, że sprzedawcy internetowi są popularnym miejscem zakupu spersonalizowanych prezentów. 

 

para butów sportowych z abstrakcyjnym wzorem
Stephen Davis, dyrektor ds. marketingu na region EMEA w Roland DG, powiedział: „To mogą być burzliwe czasy, ale europejskie społeczeństwo nie chce pozwolić, aby pandemia zakłóciła ich apetyt na spersonalizowane prezenty. Nasze pragnienie, aby dobrze traktować siebie nawzajem w trudnych czasach, może być czynnikiem wpływającym na ogromne przewidywane wydatki w ciągu najbliższych 12 miesięcy: rynek personalizacji prezentów jest ogromny i będzie się tylko powiększał, ponieważ coraz łatwiej i szybciej można znaleźć prezenty z osobistym akcentem. Stanowi on lukratywne źródło dochodów dla producentów i sprzedawców detalicznych”.

„Sprzedawcy detaliczni, którzy są gotowi dodać opcje personalizacji do swoich produktów, zdywersyfikować opcje, które obecnie oferują i zintegrować te usługi online za pomocą narzędzi takich jak PersBiz, stoją przed wielką szansą. Jeszcze lepszą wiadomością jest to, że dodawanie opcji personalizacji, od najprostszych do najbardziej złożonych, jest łatwe i niedrogie. Istnieją produkty na każdą kieszeń, dzięki którym można wejść na ten rozkwitający się rynek”.

Sprawdź, jakiego sprzętu potrzebujesz, aby Twoje marzenia o kreatywności stały się faktem i dowiedz się, jak PersBiz może Ci pomóc w szybkim i łatwym stworzeniu firmy zajmującej się personalizacją on-line.

 

 

Metodologia

Badanie online objęło 5 014 konsumentów w wieku od 18 lat na następujących rynkach: Wielka Brytania (1000 respondentów), Hiszpania (1002), Włochy (1002), Niemcy (1008) i Francja (1002). Sondaż przeprowadzony przez Censuswide, od 18 do 23 listopada 2020 r.