Dramat i świadomość: Pantone rozsiewa promienie Ultrafioletu w 2018 r.

Obecnie widzimy Ultrafiolet wszędzie (nie tylko w ploterach drukujących VERSAUV!), w reklamach, w magazynach poświęconych modzie, na blogach o wystroju wnętrz i nie tylko. Ultrafiolet, głęboki fiolet na bazie błękitu, został ogłoszony przez Pantone oficjalnym kolorem roku 2018.

Pantone 18-3838 jest jednocześnie nowoczesny i nostalgiczny, jest ukłonem zarówno w stronę zamożnego establishmentu, jak i przełomowego indywidualizmu, oferując jednocześnie miękkość i wygodę. Pantone zauważa, że Prince, David Bowie i Jimi Hendrix bawili się odcieniami fioletu w ramach swojej tożsamości twórczej.

Ponadto Pantone skupiła się na skojarzeniach Ultrafioletu związanych z aspektem mistycznym i świadomością.

Według Pantone Color Institute Ultrafiolet, złożony i kontemplacyjny kolor, nasuwa skojarzenia z tajemnicami kosmosu, zaciekawieniem tym, co nas czeka i odkryciami przekraczającymi bieżące granice. Ogromne i niezmierzone niebo w nocy symbolizuje to, co jest możliwe i nadal inspiruje pragnienie dążenia do świata innego niż nasz.

pantone_colour_of_the_year_-blog_-_3.jpg

To dramatyczny odcień, ale Pantone twierdzi, że jego coroczny wybór koloru jest czymś więcej niż to, co wydarzyło się w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy lub frywolną reakcją na bieżące trendy. „Kolor roku Pantone ma o wiele większe znaczenie niż ‘to, co modne’ w świecie designu; jest to prawdziwe odzwierciedlenie tego, co jest potrzebne w dzisiejszym świecie”, mówi Laurie Pressman, wiceprezes Pantone Color Institute.

Fiolet jest używany jako kolor energetyzujący podczas medytacji i w innych przestrzeniach, które zapewniają „schronienie przed dzisiejszym przestymulowanym światem”, twierdzi Instytut Pantone, który zaleca nam wszystkim wzięcie oddechu w 2018 roku. A ponieważ minęło już kilka miesięcy, wakacje to dobry pomysł!

Dla projektantów mody i wnętrz, Ultrafiolet doskonale współpracuje z aksamitami, sztruksami i innymi ciężkimi, bogatymi tkaninami, które były modne w 2017 roku, zapewniając jednocześnie kontrastujący odcień, którym mogą bawić się inni projektanci graficy. Nie tak silny jak czerń, bardziej wyrafinowany niż odcienie szarości i przyjemniejszy niż ciemne błękity, Pantone 15-0343 jest ponadczasowym klejnotem wśród kolorów dla nowoczesnej grafiki.

pantone_colour_of_the_year_-blog-pic-1.jpg


Od mody po gadżety, od opakowań po prezenty i wszystko pomiędzy nimi, projektanci, marki i osoby świadome trendów będą zachwyceni możliwością wykorzystania Ultrafioletu w 2018 roku.

Co zaprojektowałeś lub wydrukowałeś, używając Ultrafioletu, koloru roku według Pantone? Podziel się z nami swoimi dziełami w mediach społecznościowych, używając hashtagu #Rolandultraviolet

Aby dowiedzieć się więcej o Kolorze roku według Pantone, odwiedź: https://www.pantone.com/color-of-the-year-2018

Zdjęcia dzięki uprzejmości depositphotos.